I for sure, will die alone!

Jaha då. Sitter här och är pepp på skola imorgon, för en gångs skull! Småfolket upskattade Spöket Laban på bio idag & en sväng på stan med Lisa som innebar fynd på Urban Outfitters är ju aldrig fel.
Ja, dagen har varit bra, trots att jag gick upp sjuuukt tidigt imorse (haha, 10.00). Eller den var ju bra tills jag kom hem iallfall. Om ni inte redan vet är det lika bra att jag berättar: Jag är en katastrof i köket. Och idag var inget undantag:

Har planerat hela helgen att koka ihop lite krispy-choklad (flingor, cocosfett & smält block choklad) men har skjutit upp det - kanske därför jag har vant mig vid hur det slutar, haha! Tog mig i alla fall samman och påbörjade mitt lilla projekt - och misslyckades - inte bara en gång!
1. jag häller i iskalltvatten i den smälta chokladen för att göra den såsigare, vilket visar sig vara en dålig ide eftersom hela chokladen blir rinnande som vatten. = hejdå två paket blockchoklad.
2. Köper ny choklad (nejnej, här ger man inte upp i första taget!!) och får problem när det är dags att hälla i chokladen i formen. Får idén att hälla den i en påse, som man klipper ett litet hål i och lätt kan spruta ut den i formarna. = BAD IDEA!
3. Självklart smälter påsen och chokladen hamnar ihopgeggat på spisens framsida & golvet. = YESS. nu måste jag städa!
4. Skiter i städandet och fokuserar på den lilla, nästan hårda klicken chokald som ligger kvar i kastrullen. Försöker få i chokladen i form med hjälp av sked. Tror för en sekund att alla problem är lösta tills jag komemr på att jag har glömt flingorna.
5. Smälter den resterande chokladen ytterligare en gång - lägger i  flingor & geggar lite till.
6. Har nästan inga små formar kvar - använder muffinsformar. Klar!

För att förvärra llt en smula smakar de bajs. BRÄNT BAJS! Aldrig mer!!!!

Fan vad allt lät lättare när Nora förklarade hur man skulle göra. Från och med nu är hon den jag ser upp till. Haha.

image34 image35
Och ni då, haft en bra helg?
Peace <3

Kommentarer
Postat av: lisa

Haha, jag som såg fram emot att få kalasa på dina bakverk!

2007-11-25 @ 20:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0