och jag tror nog du förstår när jag far upp dit ingen når

Jaha, och så sitter man kvar i vintermörkret medan pappa plus fruga har dragit på tvåveckorskryssning i Södra Karibien. Nej, vadå avundsjuk? Såklart jag vill sitta hemma med litteraturhistoriaboken på femton kilo och plugga arslet av mig, med en massa varm choklad och tre lager sockor på mig för att inte förfrysa. Jaja, för fan.
Okej, ni förstår ironin?
Men nu ska jag inte klaga, det kunde ju ha varit värre.
Eller ja, det kunde ju ha snöat också.
I love svenska vintrar! Host.

Som tur är gick lattularsson med på att skjuta fram provet när vi, en flock smettor kom och störde henne mitt i en lektion. Visserligen bara en dag men i såna här situationer är det det lilla som räknas.
Känner inte för att plugga, men vem gör det? Extra lite nu när min hjärna är täppt av massa äckliga baskilusker & virus & hejfadderittan-jagvillinteveta.
Som salt i såren ska vi ha ett nytt spanskaprov vecka 49 (vad det nu är för vecka idag. Noll koll) Och för er som missade, gick det åt helvete på det senaste provet, så jag vet ju vad jag har framför mig. Kulkul!

I mitt liv har Second Hand fynd alltid varit underskattat, men jag har ändrat mig nu & här har ni bevisen. Sthlms Stadsmission var det som behövdes för att få slutet av helgen att verka lyckligt. Den stickade schalen (eller vad man kan kalla det) är dock från Weekdays second hand-avdelning. (ursäkta bildkvalitén. digitalkameran är kidnappad de kommande veckorna, så mobilkameran får duga.)

336659-25336659-24336659-23
Well, You like? I do. Det bästa av allt är att det gick på 255:-. Fattar ni? Rutiga gubbyxor 40:-, Gråa gubbyxor (ingen bild) 20:-, Halsband 15:-, Liten brun väska (ingen bild) 30:- & Schalen för 150:-.

Vilken materialist jag är men ibland får man.
Hur var eran helg då? Ciao

"Nu går mina tankar till en prins
och till en sagofe
som sitter på kafé,
vid en blomstrande spaljé,
och bara blandar ut sin tid med lite te
i min drömda sagovärld."

Kommentarer
Postat av: Julia

Haha. Min helg minns jag knappt, då förstår du =P Och jag slösade pengar på bra mycket onödigare saker än kläder.
Fint var det i alla fall :)

2007-11-19 @ 18:04:31
URL: http://joulie.blogg.se
Postat av: Veronica

Haha, härligt! Då är jag inte ensam. Men mycket har jag mina goda klasskamrater att tacka =) Så himla snyggt med rutiga byxor!

2007-11-20 @ 14:29:19
URL: http://veronicanordlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0