Resolve is just a concept that's as dead as the leaves

Imorgon är det första december. Då får man öppna första luckan i kalendern & se första avsnittet av julkalendern - men det tänker inte jag göra. 1) jag har redan ätit upp min julkalender, 2) jag pallar inte gå upp alldeles för tidigt för att se på tv.
Min julkänsla är död nu.
Eller nej, den har nog varit det de senaste tre åren.
Jag är inte så bra på det där. Att fira saker - inte ens min födelsedag betyder något speciellt längre. Födelsedagsfriandet slutade jag nog bry mig om när jag 7/9 2004 inte fick ett enda grattis.
Men äh, vad gör det?
Att köpa julklappar är jag också dålig på - Ja, jag är tillochmed dålig på att önska mig saker. Pengar som första och enda punkten på önskelistan känns lite lamt, så därför förblir min tom.
När inte ens släkten anstränger sig för att få en lagom lyckad julafton - orkar inte jag heller. Jag önskar att jag någongång får uppleva ett amerikanskt julfirande som i min värld bara finns på film. Och sen när jag är stor ska jag dra till med världens brakarfriande, för att ta igen alla de julaftnar jag har suttit hemma & ledsen över att allt  är så misslyckat. Det ni.
Mamma vill att jag ska fira hos pappa. Jag vill inte vara hos pappa. Mamma vill inte ha mig hos henne för att jag jämt ska göra en sån stor grej av allting. Hon vill ha prinkorvar & potatis, jag vill ha mer än så. I firandet hos mamma ingår honsjälv & släkten, dvs. mormor & moster. Kul. Om det blir så iår, är jag hellre barnvakt åt danska kusinfolket på 4 & 6år hela kvällen , precis som förra året.. - då har jag ju åtminstonde någon som ligger på samma IQ nivå som jagsjälv, hehe.
Nej, nu ska jag inte klaga. Det finns folk som har det värre.
Vad ska ni göra i jul?

Jag har faktiskt andra saker att  tänka på: Att folk är så oflippchill man kan bli. Why?! Har ni något emot mig? Passar jag inte in i erat gäng längre, eller har jag aldrig gjort det? Äh, fan ja ska inte spekulera mer, det får gå som det går, och antagligen går det över innan kvällen är slut.


Dagen har varit helt okej. Är fortfarande lite chockad efter vad Leila berättade igår - även fast jag egentligen visste om det. Annars har det rullat på bra. Discodansade på idrotten idag igen. Jag lovar: ta mig till sjuttiotalet och jag skulle äga alla dansgolv i stan. Haha - party! Och sen klippa & klistra poå grafon, precis som alla andra fredags eftermiddagar fram till jullovet. Och så är Anna bra också. Det blir så mycket bättre alltihopa.

Well, nu ska jag vänta på att kvällen dör, eller att någon ringer och vill umgås, vilket knappast lär hända.
Byebye <3

Kommentarer
Postat av: Bästa caroline de mander

madde, du är bäst. Jag gillar dig bigtime. Hoppas att du vet det, om du behöver prata så säg till, jag finns här

2007-12-01 @ 00:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0