himlen är oskyldigt blå

Hittills har det blivit timmar på en brygga på värmdö, omgiven av inget annat än vatten och goda vänner. En kväll på en klippa med utsikt över vattnet och en rökpelare som höjde sig mot himlen (det brann tror jag) tillsammans med vänner och vänners vänner. Och så fåglar som kan döda för resterna från en perfekt picknick och os från grillad korv trots att det råder grillförbud. Jag har till och med badat (!) men trots detta finns det inte ett enda spår av sommarkänsla. Inga förväntningar och inga fjärilar i magen. Kanske för att det inte blir som förra sommaren. Jag kanske liksom har gett upp.
8 juni och min sommar är fullbordad. (Får jag komma tillbaka till dansen snart?)

Äh, jag får helt enkelt ta tag i i migsjälv och göra någonting utav dessa lediga dagar. Först och främst bör jag väl planera midsommar (om man sitter hemma då blir man stämplad tråkig - for life. Det blir nog till att dansa runt på verandan på Värmdö, men inte ens det går att bestämma helt och hållet, med tanke på att vädret har en tendens att vara dåligt just denna dag. Annars blir det väl till att sitta inomhus och värma marsmallows i micron.
Ja, inte ens grilla får man. Fifan.







Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0