skärgårdsliv

Sex dagar sedan det senaste inlägget, sitter jag här vid datorn igen.
Noras landställe var helt underbart mysigt, trots utedasset och det faktum att man behövde bada i sjön (!!) om man ville bli ren.
Det blev ett typiskt svenskt midsommarfirande.
Noras släkt samlad på en fin tomt vid vattnet, fem kamp, studsmatte-hoppande, och mat. Väldigt god mat! På kvällen satt jag och gänget på verandan och sjöng & och hade det allmänt mysigt.
På midsommardagen tog vi båten till B-Ö och satt på KnappKarlsson och åt glass.
Kampen dit var hård. Vinden förde oss in i vassen när motorn la av, och vi nästintill gav upp. Att paddla var ingen idé och bryggan där det var tänkt att viskulle lägga till, försvbann liskom längre och längre bort.
Men tillslut satt jag där, på cafét med glassen i handen.
Blev lite nostalgisk och ringde leila.
Dom andra fyra förstå inte sånt därnt, så jag kände liksom attd et inte ens var nogon idé att ta upp ämnet..
Men, klart att jag tänker på det.

Samma dag åkte amanda, nora och josse hem och jag lämnades kvar med nora & co.
och så rullade dagarna på, lite singstar, massa kortspel, träningsvärk från hoppandet.

Jag hade det bra, helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0