min andra hälft, aka Exponent

imorgon är det nationella,
matte a del 2.

jag som älskar matte
känner ni liksom hur matematik fulländar en liv?
allt man någonsin behövt veta finns där i den tjocka exponent-boken vars sidor aldrig tar slut.
att varje dag få lösa likadana tal, och fylla ens rutiga block med endast upphöjt-tecken, och rötter är lycka.
att ägna en hel matematiklektion åt att kladda kommer inte på frågan.
nej, aldrig har det väl hänt.
Den ständiga kampen att lista ut vad X-Y+a-b blir förgyller mina dagar där på RFG.
aldrig har jag kämpat så mycket att jag svettas blod och fått en sån outhärdlig skrivkramp som de dagar i veckan jag börjar morgonen med eviga mattelektioner.
dessa lektioner går helt enkelt inte att leva utan.
Åh, jag ser verkligen fram emot imorgon.

MADDE <3 MATEMATIK = SANT, ALLTID VI BEJBI.





känner ni sarkasmen?
jag mår illa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0